Badwill eller goodwill
13 September 2011 - 23:28
Så härligt det är att jag har flera "supporters" än killen på bilden!
Skulle ha gått och lagt mig för länge sedan men jag förstår ju att ALLA väntar på att få höra den spännande fortsättningen på gårdagens inlägg. ;)
Jag "längtade" till dagens lunch så att jag kunde gå till affären som är "bäst på det färska" för att ta reda på om köttet är mer än dubbelt så dyrt när bäst-före-datumet är passerat.
Gick direkt till kundtjänst utan att passera köttdisken.
Damen som tog emot mig var expert på reklamationer.
Hon gjorde exakt som man ska göra.
Lyssnade lugnt på mig som snällt undrade om jag sett fel då jag läste priset 59:-/kilot istället för drygt 130:-.
Hon ringde direkt till charken för att kolla upp det aktuella priset.
Hon bad om ursäkt för att det blivit fel kilopris och sa att jag genast skulle få pengarna tillbaka.
Mitt "ess i rockärmen" behövde jag inte ens använda för hon sa själv:
Ännu mera ursäkt för att du köpt en dag för gammalt kött så undrade hon om jag hade slängt köttbiten (eftersom jag stod där med den tomma köttförpackningen och kvittot). Eftersom jag är ärligheten själv så sa jag att jag inte hade gjort det men hon "fläskade på" med: Såklart du får alla pengar tillbaka för gammal kött vill vi då rakt inte att någon ska äta.
Ni må tro att jag dansade ut från butiken och kände mig nöjd och belåten!
Det är när det "kör ihop sig" man märker om det är bra folk/butiker man har att göra med och det måste jag säga att detta var.
Kommentarer
Postat av: AnnaKK
BRA!! Du har en framtid som konsumentombudsman! :-D Eller nån hög post på ARN. :-)
Postat av: Liza
Härligt att det löste sig! Blir också glad när jag möter serviceminded people, varför skrev jag det på engelska??
Nåja, här har det regnat utan avbrott sen i går kväll - nu är till och med jag less. Vill ha uppehåll och sol!
Kraaaaaaaaaaaaam!
Liza
Postat av: Frida
Men så bra på alla sätt och vis! Bra du gick tillbaka, och att hon hanterade det på exakt rätt sätt!
Postat av: Renate
Bra att du gick tillbaks och hade tur att träffa denna dam som var expert på reklammationer och att det löste sig på ett positivt sätt!
kram
Renate