Filialkontor

12 Februari 2012 - 10:02


Mina kunder på jobbet är fullt medvetna om att de är välkomna
hem till mig för att lämna papper.
En del är jätte tacksamma över den "servicen", andra tror att de
är till besvär och utnyttjar som högst detta med att lämna brev i
min brevlåda.

Min familj är så vana vid att det kommer hem folk med pappersbuntar
så de blir aldrig förvånade. Är jag inte hemma är de uppdrillade

"Filialen" brukar jag skämtsamt kalla köket.
Jag tror inte att det är så många av kollegorna som har egen filial
men jag är ju äckligt "serviceminded" så jag fortsätter på detta vis.
"Som jag alltid har gjort."

Nu i helgen kom det en kund just som jag höll på att fixa semlor
och då hade jag ju inte hjärta till annat än att fråga om han ville ha
en kopp kaffe.
Han såg så glad ut och tog snabbt av sig jackan och slog sig ner.
Inget trugande här inte.

Min son såg LITE förvånad ut när han kom ut i köket men precis som
sin mor är han så serviceinriktad, hälsade trevligt men efteråt frågade
han vem i hela friden som var här på kaffe.

Kom på sedan att det kanske inte är så bra ändå?
Om jag får hem alla kunder på kaffe...
Eller varför inte?
Caféverksamhet är ju en trivsam sysselsättning!

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ja, det är väl bara till att installera en sån där mynt-kaffeautomat i nåt hörn där i köket! Eller en hel restaurang-automat, som förutom drycker även kan erbjuda färdigbredda mackor och diverse godis. ;-)

2012-02-12 @ 13:11:52 / http://annakk.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag tror jag måste bli kund hos dig. De där semlorna så bara fööör goda ut! :)

2012-02-12 @ 18:38:46 / http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Liza

Här finns en till kund! Eller kanske jag flyttar hem till dig ett tag....

Kram!

Liza

2012-02-19 @ 18:17:34 / http://vardagslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en egen design gratis | Bonusar inom casino, poker och bingo